Fysio Actief Ouddorp

VERGOEDINGEN

Met ingang van 2012 hebben er zich weer veel veranderingen voorgedaan met betrekking tot het vergoedingssysteem.
Voor de fysiotherapie zijn er ook dit jaar weer wijzigingen. In het kort volgt hier een uitleg over de gang van zaken.
Voor uw specifieke pakket en/of mate van vergoeding adviseren we u om bij twijfel ook even contact met uw verzekeraar op te nemen. Deze kan u precies vertellen over de uitgebreidheid van uw aanvullende pakket.Vergoedingenvergoedingen

Aandoeningen fysiotherapie worden verdeeld in 2 categorieën: chronisch en niet chronisch.

Chronisch:
dit betreft aandoeningen van de lijst ‘chronische aandoeningen’ (deze is destijds door minister Borst samengesteld). Uw therapeut weet welke indicaties hier onder vallen. De eerste 20 behandelingen zullen bij deze indicaties onder uw aanvullende verzekering vallen. Indien u die niet heeft afgesloten of uw pakket is onvoldoende groot, dan komen de behandelingen voor uw eigen rekening. Na deze eerste 20 behandelingen komt u in een zgn. chronische indicatie en zullen de behandelingen volledig vergoedt worden door de verzekering.
De duur kan variëren van 3 maanden, 6 maanden tot een jaar of in sommige gevallen onbeperkt.

Niet chronisch:
deze aandoeningen komen ten laste van uw aanvullende pakket en worden vergoedt tot het maximum van uw afgesloten aanvullende pakket. Dit verschilt per verzekeraar. Heeft u geen aanvullend pakket afgesloten dan komen de behandelingen voor eigen rekening.

Voor vragen over kosten van behandeling en vergoeding kunt u ons uiteraard altijd benaderen.