Fysio Actief Ouddorp

MEDICAL TAPING

Het medical taping concept is een van oorsprong Aziatische tapemethode, die niet alleen een stabiliserende werking heeft op de gewrichten , maar tevens de spierfunctie, de doorbloeding en lymfecirculatie stimuleert en ondersteunt. Het indicatiegebied is zeer uitgebreid.

Bij welke klachten wordt het toegepast?

• MedicalTaping2(na) behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug-en schouderklachten, maar ook kuit en knieklachten
  • Verminderen van klachten door vloeistofstuwingen zoals oedeem en bloeduitstortingen
  • Houdingscorrectie
  • Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting (zoals muisarm, tenniselleboog en golfarm)
  • Bestrijding van (spannings)hoofdpijn en zenuwpijn door be├»nvloeding van het zenuwstelsel
  • Het gunstig be├»nvloeden van organen zoals bij maagklachten of menstruatieklachten.

De tape ondersteunt c.q. Activeert de lichaamseigen herstelmechanismen , zonder de bewegingsvrijheid in te perken.

De verklaring van het principe van taping?

De elastische tape zorgt door een speciale manier van aanbrengen dat de huid lokaal wordt gelift. Hierdoor wordt onmiddellijk de druk onderhuids verminderd in het blessuregebied, waardoor dde bloedsomloop en de lymfestroom zich lokaal kunnen herstellen. Als gevolg hiervan neemt de duk op de pijnreceptoren af en de pijn verminderd of verdwijnt daardoor zelfs helemaal. Door het genezingsproces op deze manier continu te ondersteunen wordt gezorgd voor een effect dat zich verder uitrekt dan een reguliere behandeling van een half uur.

De tape kan meerdere dagen blijven zitten, ook tijdens douchen en zwemmen.